Print << Terug

Hoe leg ik dat nou uit

Tijdens de kanjertraining hebben we in tweetallen gewerkt om te ervaren hoe moeilijk het is om iets te beschrijven zodat de ander het begrijpt. De kinderen zaten met de ruggen tegen elkaar met ieder een whitebordje. De ene leerling maakte een simpele tekening op zijn/haar bordje. Daarna ging hij het aan de ander beschrijven, zodat de ander dezelfde tekening kon maken. Ze mochten niet op elkaars bordje kijken, alleen maar vertellen wat er getekend moest worden. De kinderen vonden het best lastig. Ze vonden het moeilijk om goed te vertellen, maar ook om niet stiekem te kijken en de tekenaar extra aanwijzingen te geven.
Het bleek toch wel erg moeilijk om erg duidelijk te zijn.
Hoe vaak denken wij iets te hebben gehoord terwijl het in de praktijk net even anders bedoeld is?

Media
  • IMG_4963.JPG
  • IMG_4956.JPG
  • IMG_4946.JPG
  • IMG_4947.JPG
  • IMG_4948.JPG
  • IMG_4949.JPG
  • IMG_4950.JPG
  • IMG_4951.JPG
  • IMG_4952.JPG
  • IMG_4954.JPG